Sunday, September 14, 2014

Saya dan Full Set Kurus Shaklee

Assalamualaikum semua..

       Macam mana saya kenal Shaklee??

Jawapannya ialah dari Facebook junior sekolah menengah saya. Setiap hari nampak dia update mengenai kehidupan dia di luar negara dan juga progress penurunan berat badan dia setelah guna produk Shaklee. Bila Junior saya letak gambar sebelum & selepas, saya kagum dengan usaha serta hasil yang dia peroleh. Tapi saya masih abaikan je mengenai produk Shaklee, sebabnya saya pernah tanya pada seorang kawan yang jugak SID Shaklee, dia maklum set kurus Shaklee mahal. Saya pun tak berminat nak cuba. Alasan ini saya guna sebab saya pernah mencuba produk kurus yang lain dan memang harga yang agak mahal dan tidak berhasil untuk saya.
     Allah gerakan hati saya untuk bertegur sapa pertama kalinya dengan junior saya( sebelum ni tak pernah kenal pun... hehe..bagusnya facebook ni dapat kenalkan ramai kenalan yang tak di jangka). Saya tanya pada dia mengenai satu jenis minuman yang terkenal selalu iklan di tv, untuk mengantikan makan malam saya. Selepas berborak saya sangat tertarik dengan cari dia melayan setiap pertanyaan saya.. Waahhh... baik adik ni, tak lokek ilmu, itu yang saya fikirkan.
      Mula-mula saya beli produk set kurus bajet je dengan junior saya, lepas dia explain dengan details mengenai FULL SET SHAKLEE, saya terus join jadi ahli SEBAB nak dapatkan harga ahli. Junior saya adalah Mak SHAKLEE saya iaitu Yuslida Othman.
    Apa full set shaklee yang saya ambil?? saya telah amalkan selama 7bulan full set shaklee dan saya sedikit pun tak menyesal laburkan duit untuk dapat hasil yang memuaskan hati serta menyihatkan badan saya. All in 1. Siapa yang tak sukakan?? Sangat menjimatkan sebenarnya.


     
FULL SET SHAKLEE
==========================

Membakar LEMAK
-----------------------------------------------------------
1. Omega Guard
   *** Omega 3 meningkatkan hormon Leptine yang mengawal selera makan dan akan terasa kenyang lama. Sehari saya max makan 3 biji. Saya akan ambil Omega selepas makan tengah hari, makan petang(bukan makan yang berminyak macam goreng pisang ye..nak kuruskan kena jaga pemakanan) dan malam(tak makan nasi ye)..
 
2. Lecithin
    *** Lecithin bertindak sebagai pelarut utk kolestrol, triglycerides dan lemak-lemak yg lain. Ia membantu mencegah penyakit2 seperti high blood pressure, stroke,heart disease serta arteri yg mengeras  
   *** Selain daripada itu, Lecithin bertindak memecahkan lemak & ia mampu membakar lemak lebih cepat jika disertakan dengan senaman.


Membuang TOKSIN 
------------------------------------------------------------

1. Alfalfa Complex
    *** Membantu untuk menyahtoksin yang berada dalam darah 
    *** Ia juga dapat mencuci buah pinggang dan merawat kencing kotor serta meneutralkan asid dalam badan.
    *** Mengatasi masalah sembelit.
    *** Alfalfa ni macam jamu sikit bau dia, cara makan juga jangan berlebihan, max hanya 10biji sahaja sehari, kalau lebih panasssss le badan...huhu..

2. Herb-lax
    *** Membantu membuang segala toksin yang berada di dalam usus, dengan membantu mencuci usus dengan mudah.
    *** Merangsang usus untuk mempercepatkan proses pembersihan secara lembut kepada najis yang tersekat atau tersimpan lama dalam tubuh kita.
    *** Paling saya suka dengan herblax ini, ia sebenarnya membantu melancarkan proses 'pembuangan' saya yang sebelum ini memang agak susah nak dapat buang sehari sekali. Siksa bukan?? Kita makan tapi tak membuang. Hadoiii...

Membina OTOT (agar tidak mengelebeh &mengantikan protin )
------------------------------------------------------------
1. ESP Soy Protien Isolate Powder (Non-GMO)
    *** Pemberi tenaga segera – Membekalkan tenaga segera dan meningkatkan sistem imun, dengan itu ia memulihkan dari keletihan, migrain, insomnia dan tekanan gejala yang berkaitan seperti kemurungan, kebimbangan, ketakutan.
  *** Kekal Muda – mengandungi 9 Asid Amino membina otot manusia, kuku, rambut, darah, organ, kulit, kelenjar, 50,000 jenis protein, 20,000 jenis enzim dan lain-lain.
  *** ESP mengurangkan paras kolesterol dalam darah sebanyak 23%
  *** Ia juga membantu mengekalkan kepejalan otot, pemulihan tisu badan dan fungsi enzim dan hormone yang sempurna.

2. Cinch Shake Mix ( Cafe Latte)
    ***  Mengandungi 24gram Protin, 24 jenis Vitamin dan Mineral penting serta 6gram Serat larut.
    *** Protin di gunakan untuk membina otot, dan ototlah menaikkan kadar metabolisma dan juga membakar kalori.
    *** Cinch Shake Mix kaya dengan protin juga boleh menahan kelaparan, yang mana ia dapat membantu mengurangkan pembambilan makanan antara waktu makan.

Macam mana saya amalkan semua supplement Shaklee ni, jangan malu-malu tanya saya caranya.
-->
Setiap pembelian dari saya bukan sahaja anda layak dapat panduan makan dan konsultasi malah 20% diskaun. Jadi untuk harga istimewa. Hubungi Saya.

Shaklee Independent Distributor anda : Awatif Samat : SID 1114858 
MSG/WeChat/ Telegram : 019-5139011 
COD area : Kepala Batas, Pokok Sena, Tasek Glugor, Sg.dua, Sekitar seberang Perai Utara (Pulau Pinang) 
POS : KIta kasi pos seluruh Malaysia hanya untuk anda (^____^)

 

0 comments: