Sunday, September 21, 2014

Cabaran 30Hari blogging day 5 : BAG SEORANG GURU Kecik

ASSALAMUALAIKUM SEMUA

        Esok dah start sekolah. Seminggu cuti penggal II rasa nikmatnya dapat berehat dirumah. Kelas tuisyen pun cuti juga sebabnya bebudak tu semua nak pergi jalan-jalan dengan family, ada juga yang nak makan kenduri. Makanya malam ni mesti bebudak semua dah tengok jadul susun buku dalam bag takut tertinggal tak pasal-pasal kena marah dengan cikgu esok di sekolah. Haihh.. Cikgu kecik pun kena la get ready juga bag nak ke sekolah. hehe.. Apa yang ada dalam bag tangan cikgu kecik ni?? Jom kita tengok.

bag guru
Ini je yang ada dalam bag tangan saya. 

Untuk tidak nampak serabut, saya dah sediakan
    (1) pencil box untuk diisi dengan pen merah,pen biru, liquid paper, high light, power bank, pendrive, cable charger, chocodate (in case kalau tak sempat makan ada mesyuarat), marker pan. 
  (2) Wristlet Light Blue untuk disis alat solek. Bukan ada apa pun, just day cream untuk perlindungan dari UV, Compact powder n lips ice(lips balm)
   (3) Mini Ipad untuk kerja-kerja berkaitan. Salah satu kebaikan bila ada mini ipad saya boleh tunjuk video kepada murid-murid berkaitan dengan topik yang di belajar. so tak perlu usung laptop yang berat.
     (4) Handphone
     (5) Note book hijau untuk tulis -" To Do List. Saya suka tulis tangan compare tulis dalam notepad Ipad. 
     (6) Note book merah untuk tulis list barang nak beli, senarai bil yang perlu di bayar, oder customer. Saya juga tulis date setiap kali isi minyak. Baba yang ajar. Sangat berguna untuk calculation monthly budget. 
     (7) Pil box. Alhamdulillah Allah kurniakan saya kesihatan badan yang baik. Saya guna pil box untuk letak supplement Shaklee saya. SET KURUS & SET KULI. Sangat mudah.
      (8) Sanitizer  WAJIB ada untuk jaga kebersihan tangan sebelum kita sentuh makanan or nak minum air.
      (9) Purse saya letak mana tah waktu ni. hehe... WAJIB juga tu. Semua kad-kad penting ada dalam tu.

    Ini saja yang ada dalam bag seorang guru kecik. Sakit bahu juga usung semua ni. hehe... Sama la beban dengan bag budak sekolah. 

     Share sikit apa yang ada dalam bag korang. Macam busybody je.. hehe..

  



0 comments: