Thursday, January 8, 2015

TIPS PENJAGAAN MUKA : RESEPI MASKER MUKA SEMUDAH 1 2 3 DENGAN BAHAN SEMULA JADI

Assalamualaikum semua,

Nak pergi SPA setiap minggu mahal kan?? Nak pergi sebulan sekali pun kadang-kadang kena buka purse dulu check cukup tak nak buat belanja hidup. Duit sekarang macam-macam nak guna. Akhirnya kecantikan diri di abaikan. Alahai jangan la gitu wahai Kaum wanita semua. Jom saya ajarkan cara mudah nak buat MASKER MUKA DENGAN BAHAN SEMULA JADI YANG MUDAH. Saya akan share beberapa resepi masker yang boleh anda buat sendiri di rumah dan ianya sangat menjimatkan duit

RESEPI #1 -
==========
1 SUDU     ESP 
1 SUDU     Plain Yogurt

* Mixkan kedua-dua bahan ini dan boleh pupurkan pada muka. Sebelum nak letak pada muka pastikan anda basuh muka terlebih dahulu. Tunggu beberapa minit sehingga kering bilas dengan air suam. Rasai perbezaan kulit selepas beberapa kali anda buat. Kulit semakin gebus gebas dan lembut bak selembut bayi.

RESEPI #2
==========
1 SUDU     ESP
1 BIJI        VITAMIN E
1 SUDU     Plain Yogurt

* Mixkan semua bahan ini dan boleh pupurkan pada muka. Cara yang sama seperti Resepi #1. Tunggu beberapa minit sehingga kering bilas dengan air suam. Rasai perbezaan kulit selepas beberapa kali anda buat. Vitami E berfungsi untuk memudarkan parut pada muka.

scrub


RESEPI #3
==========
2 BIJI     Alfalfa ( ditumbuk halus)
Sedikit    Air

* Boleh dijadikan sebagai scrub. Mixkan kedua-dua bahan ini dan boleh pupurkan pada muka. Bila hampir kering anda boleh gosokkan pupur anda seperti scurb. Tonyoh lembut agar segala kotoran dapat dibersihkan. Bilas dengan air suam. Anda dapat rasai perbezaannya. Kulit muka anda akan berasa sangat licin.

RESEPI #4
==========
1 BIJI    Vitamin C (ditumbuk)
Sedikit   Air

* Bahan-bahan itu di campur sehingga sebati dan pupurkan pada muka. Biar sehingga kering dan bilas. Rasai perbezaan kulit muka anda. 

RESEPI #5
==========
Putih telur  ---> sapu pada seluruh muka, dan biarkan sehingga kering dan muka rasa meneggang. Kemudia bilas dengan air suam sehingga bersih.Kalau tak anda akan bau hanyir dari telur tadi.

RESEPI #6
==========
Air Beras  --> rendamkan beras selama 30-60 minit. Kemudia toskan beras. Ambil sehelai tisu yang agakk tebal dan di buat lubang pada bahagian mata dan hidung serta mulut. Kemudia celupkan tisu tadi kedalam air beras dan tampalkan pada muka.Sebelum tu boleh perah dulu air pada tisu untuk elak dari meleleh. Biar dalam 15minit kemudian bilas sehingga bersih. 

RESEPI #7
==========
1Biji                 Pisang (blander/kisar)
1sudu makan    Madu

*Kedua-dua bahan di campur dan di kacau sehingga sebati. Sapu pada seluruh muka sehingga rata. Biarkan selama 15-20minit. Setelah masker kering, bilas dengan air bersih dan keringkan dengan tuala.


Saya paling suka RESEPI #3 SEBAB saya dapat jimat duit dari membeli scurb. Sambil saya ambil supplement ni untuk kesihatan badan dan kecantikan dalaman dan luaran, saya juga boleh jimat dengan membuat masker sendiri di rumah. 

Ada yang berminat nak dapatkan Alfalfa boleh SMS/TELEGRAM 019-5139011.Sekarang tengah ada Promo dari Shaklee tau!!!!. Beli 2 Botol dpat 5% lagi potogan. Jadi AHLI jauh lebih murah kan...

Kalau anda ada resepi masker yang best dan semula jadi jom share pada ruangan comment. Boleh kita banyakkan Resepi masker kita.



0 comments: