Friday, May 8, 2009

** tHe eNd **



Assalamualaikum semuaaa…

Entry kali bkn bmaksud the end tuk blog ni ok..tp life aku sbgai student USM…bnyk giler kenangan spnjang 3 thn aku stdy kt usm ni…intake aku 06/07..hermm…pas abis diploma dlu aku x expect pon nk wat degree ni…aku apply gak UPU tuk degree..8 plihan n USM ni 1st choice ak tp tuk cos ln..aku dpt plhn yg ke 4 kot aku pon x ingt dah..huhu…
1st I thought bout doing degree ni susah..tp bl dh bljar alhamdulillah ok jer..same with stdy diploma dlu..nothing much deferent.. hermm..1sem dlu cam tension ngan meber2 yg rase x baper nak ngam ngan kite kn…pnh gak rase nk quit je dr stdy ni…cam2 yg ak pkir..maleh ade tension ade…tp alhamdulillah aku dpt lalui semua itu ngan baik wpon 1sem dlu rmai gak mber2 aku yg quit coz x thn ngan stdy…tp ader gak yg quit coz dpt keje..

sTudy liFe..
aku stdy dlm jurusan yg berkaitan ngan komputer2 ni..hehe..kalau nk ikutkn aku nye ambition dlu2 yg x kesampaian tu nk jd interior design..tp terjurus la plak ke computer science..mayb ni la rezeki yg Allah bg pd aku kelak..aku terima…so life aku spnjang stdy degree ni agak mncabar bak mndaki gunung Everest..waahhh..cam ponah ajo aku mndaki..tp betol le kn org kate blajar hngga ke menara gading..so cam ne nk ke menara gading kna la ko mndaki kn…so life spnjang 3 thn mcm2 kisah aku lalui n tempohi…dgn onak rnjau yg berliku..ewwaahh…mn ngan tension assignment nye ngan test nye ngan presentation nye ngan final exam lg….n yg pling takot time nk dpt result…adoiyyaa..wlpon skrg aku dh ‘merdeka’ tp slagi x dpt result final ni….tansion gak aku..tp aku x mo pkir2 dh..bnd yg dh lepas2 bkn aku bleh g betol kn pon jwpan2 aku tu kn nk bg dpt A..ahakkss…class…kn best kalau bleh…muhahahaaa…time wat asgnmt herrmm….cam ne ek..tp aku rase sp2 yg stdy pon sure wat last min kan kan kan…xramai la mber aku yg jnis wat awl2 asgnmt ni…tp ramai lgi yg wat last min smpai le due date kn submit n yg pling x tahan b4 time pon ader lgi yg still keep going wat asgmnt…har3…ader sekali 2 time dh terketar2 nk submit ni…flash back b4 nk submit..dh siap save dlm pendrive tup2 g cc nk printni time ink printer elekk.. pndrive x leh bukak…mau hangin kan, rase nk hempuk jer pc tu tp nasib pc kedai…kang x pasal2 kn gntii beribu2..ampunn…bnd nk kn submit dh b4 pintu pigeon hole d kunci..penah gak aku wat asgmnt ni terlalu kusyuk le konon nye smpai xtido…har3…pdhal xsmpat dh nk pkir tido…janji siapkn asgmnt…pas submit jer asgnmt ngan hti yg tenang aku blik le bilik cri aper beb…katil la..mau kadho tdo blik…keh3..buruk beno le attitude time stdy ni kn..mmg x leh wat menantu…time class kul 12 kul 11 bru bngun..kalau class 8 je bru bgun awl..oh no..nk wat cam ne..life single n available cam nil ah…kalau dh berlaki..mampus le kn kayu bgun lmbat….tp pon kalau bgun lmbt t upon bkn d sngajakan ok..tu kalau mlm nye aku tido lmbt…hermm..time stdy ni gak ar nk bleh tido lmbt..jdi brung antu la plak..ape yg aku wat mlm2 tido lewat..entoh ler..kdng2 wat asgmnt smbil borak2 ngan roommate..smbil search tenet,bercating knl ngan mber2 bru..negok movie la series la..mcm2..time final exam biase la..time ni la yg selalu nye pulun abis stdy melekat ngan buku or note kn…tp yg x leh tahan godaan stdy depan laptop terbukak..adoii…mengoda2 betoi..jahatt...campus life mmg best..bleh knl mber2 baru bl kite join aper2 persatuan or club…xjoin selisih tpi jln pon bleh dpt mber bruu..ahakkss…smbil usha2 mn2 berkenan…wahh…gatall…opss…campus aku ni beso bleh thn le gak pastu plak berbukit2..mmg penat le…so ader perkhidmtn bas komuter dlm tu..bkn train komuter tu ok..evry sem dh masuk akaun yuran bas ni..so rugi ar kalau korang x gn kn..tp nk wat cam ne school aku ngan desa dekat jer..kalau jln lmbt2 15 min or 10min..tp agak2 lewat g class korng bleh pecut…5 min smpai..muhahaa…nk nungu bas mmg alahaii…kn pusing 1 round bertawaf plak..baik aku jln je…exercise le konon nyee…tp kalau clas betoi2 jauh nun d ats bukit jauhnye..mmg wajib ye ambil bas tuk org2 yg cam aku yg x dk transport sndrik…nk jln kaki pon buleh..no hal..tp kang smpai fuhh..sure bdn korang bermndikan peluh…xsukenye aku..hermm…sbut psl mndi ni…time kt U nil ah aku bljar swimming…hehe..dh beso2 bru nk berkuak lentang kan..tp ok lah…tau basic jgn tngelam sudah…hermm..1st n 2nd year dlu aku bergiat le gak kn sukan2 ni..coz nk dpt merit tuk hostel…masuk badminton la acara balapan la,lontar peluru la lmpar cakra la..wahh..dasat2..main sergah masuk je…pom2 gurl u all….kuang3..best gak tp x dok la terloncat2 terbang cam dlm tv tu..n no jugak wearing the mini skirt..mau lari lintang pukang org negok…tp mau le gak jerit2 smpai ilang suara tu n berjemur d tngah pnas nk bg smngat kn…itu semua kenangan kn…penah skali tu time mini TOT aku n mber aku alin ni..kite org agak bueh skit time tu..main2 angkat mnanggkt cam beg skolah tu..angkat mber dr belakang…skali toh ler cam ne terlajak angkt kedebuk dua2 jtuh…terdiam kejap..mber aku yg dpn jtuh tersujud bumi…yg aku duk atas plak jatuh terantuk pale belakng…mmg bengong rase time tu…bleh thn gak kuat bunyi kite org nye kepala terantuk…mau x sakit beb…jatuh k tats tar jalan tu..mber aku nmpk le kesn nye kt dahi tu merah2 kan..aku ni bkn nmpk coz jtuh kn belakang kepala..tp alhamdulillah..lps incident tu aku bleh g masuk lari 100m tnpa pengsan..keh3…











Hostel lifE..
aku stay hostel..2 person per room..roomate aku dri 1st sem 1st year smpai lah last sem ni ngan Nurul Muna..bnyk bnd yg kite org kongsi n wat sm2..spnjang ak study x pnh pon aku pkir nk stay kt umah sewa..coz bg aku stay dlm hostel mmg dh ok..semua ader n mudah n of course la monthly x yah pkir nk pay 4 your electric bill n house rent kn…kalau nk bl brng2 keperluan just go out infront the USM ader mcm2 kedai..agak2 nk up skit g la tesco extra yg de sblh U or nk shopping sakan2 u can go to Queensbay Mall, BJ or Perangin or evry were u want to go lah kan….xdak halangan pon..xdak plak nk kn mintak permition from penggawa…halloo..come on la..kn dah besar lgi pon seriously stdy zaman dip dlu n degree ni mmg deferent dri segi tmpat tinggal…mmg x d nafikan time stdy dip dlu aku prefer stay umah sewa ramai2 ngan mber…xkesah byr sewa bulan2..coz hostel nye procedure cam stay asrama sekolah…ahakkss….



hostel aku namenye Desasiswa Aman Damai…but not realy the aman n damai lah…but it’s ok…I bleh tahan for 3years..iyer dokk…cafe pon sblh blok jer..so ape lgi nk..nk bl makan jer turun…tp kalau dh bgun kul 2 3ptg of course la nasi dh abis kn..ahakss…pdn muke..tp time2 stdy ni je attitude agak begitu…oppsss…nk negok tv pon ado…don’t b bimbang lahh..just nan ado nye astro je…tu kang melampau je layan tv smpai meletop..ohh..tp time last sem ni la bdk2 akn dtg dpt flat screen nye tv u all plus Astro,but just 4 ground floor nye blik tv…x acih lo…toilet korang x yah berebut2..ckup tuk semua…just pick hour time cam magrib tu biaso lah…nak pulak pas abis negok drama tv3 ptg2 tu..abis 7.30…wahh..ko bleh dengo club dngdut dlm toilet tu…dr blik aku ngan toilet tu bkn nye jauh beno..tp yg x bestnye..bl dh semua bersiram serentak 4sure la air nye slow semacam kn…tp it’s ok…aku still bleh thn tuk 3years..betoi dak..that’s right….tmpat basuh baju..ado2..jgn wisau.. agak2 takot tngan korang jdi kasar ke maleh ker or baju sminggu menimbun tu mesin basuh pon ade…class ko…ader washing machine tp kn gn coin la kn..ahakkss…lemak ar nk bg free..4 sure ar berbaris baldi2 bju… korang nk basuh gn tngan ader sinkinye..tp mcm2 dugaan gn blik basuh tu,org ckp tmpat basuh bju ado gak yg basuh pngan mangkuk termasuk la aku..keh3..pantry jauh nun kt tmpt tv..tp pndai2 la korang gn kn.agak2 sisa makanan tu x reti2 ke g buang dlu dlm tong sampah yg beso itu,nk gak tingal dlm sinki..adoiyaa…ni pling tension tau..blajo je tinggi2 tp otak x reti nk pkir org ln sm..xpo..mak cik cleaner kn ade…ish3..xbaik kn…hermm…tp it’s ok aku bleh gak tahan for 3years….connection tenet ado….gn wireless so phm2 jer la kn cam ne keadaannye,mule2 dlu mmg cam hampes gak ar..tp mkin lm dah upgrade so lju le skit..tp pon hermm..boleh laaa…bnd free kn..ehh..free ke??every sem masuk akaun k..xdok nye free…kalau nk laju skit kn la nungu mlm2 bru clear lalulintas…tu le psl tido lewat..dpt gk access tenet kn dr nan ado…jd bertambah2 le kekusyukkan aku dpn laptop ni…access itu n ini…berfrindster beremail berchating2 berdownload berupload berfacebook berblog n bermcm2 ber lgi..huhu..tp ok jer…janji aku ok stay for 3thun kan..member of the floor..bersilih ganti…tp ramai gk mber yg intake sm ngan aku dr 1st year smpai le abis 3year ttp kekal d blik yg sm n ader gak yg bertuko roommate..tp aku maintain ngan roommate yg 1..ader org penang, kedah, perak, kelantan sabah, serawak, cina, India, iban, kadazhan fuhh….mcm2 ado…semua bleh kawan..mcm2 perangai..biaso lah..rmbut sm itam ati ln2…floor aku tu mmg meriah..ari2 bising smpai poning kpla den…tension bleh thn..tp tu lah adat duk hostel kn…tp no hal..aku bleh than tuk 3 thun kan…well done..semua dh berakhir..so skrng semua tu tinggal kenangan yg hnya akan mnjadi ingatan dlm setiap penghuni K06 Aman Damai. Semester akn dtg pastinye berubah di floor blik aku…dngan penghuni2 baru dngan cerita2 bru…putaran hidup…




K06 Aman Damai


kunci aku pegang slama 3 thun...




Wahai rakan2 n sahabat2…kuang3..poyo..ader ke sahabat??ok lah 2 all my friends…yg dh abis stdy or yg still stdy…the life that we going thru 2gether in this past 3years it will be a good memories 2 reminds…everything will be in my hearth..thanks 4 evrything..n sorry 4 evrything…

PEACe….

0 comments: