Saturday, May 10, 2014

Keistimewaan Vitamin C Plus Sustained Release Shaklee

Assalamualaikum semua 1st time niat nak amik Vitamin C Plus Sustained Release dari Shaklee ini untuk kulit muka. Dah sebulan amalkan apa yang saya perhatikan kulit semakin halus. Lepas tu saya belek-belek tumit kaki yang memang ada masalah rekahan dah pulih. Alhamdulillah. Apa yang best lagi pasal vitamin dari Shaklee ini, ia bukan saja boleh di makan malah boleh juga di buat masker. Untung besar la untuk kecantikan dalaman dan juga luaran. JIMAT JIMATTT…



Kenapa saya kata JIMAT????
Dalam sebotol Vitamin C Shaklee ada 180Bji dan sehari makan sebiji sahaja.. so boleh tahan 6BULAN.. saya suka Vita C ni sebab boleh juga di buat masker. Mixkan dengan ESP. Hasilnya kulit muka akan jadi lebih halus dan tegang. Sihat dalaman dan cantik luaran. In sya Allah.. apa yang penting doa pada Allah.

Pssttt… saya juga share vita C dengan Baba. Semoga Allah permudahkan hajat saya untuk melihat baba berhenti merokok.. Amiinn… sehari sebiji :D Perbezaan vitamin c Shaklee yang tiada pada vitamin C yang ada di pasaran ialah, vitamin ini dari jenis sustained released atau pelepasan perlahan-lahan, dalam masa 12 jam. Oleh itu, ia memastikan tubuh kita mendapat bekalan vitamin C yang berterusan.
Sustained Release Vita C Plus

Apa keistimewaan Vitamin C Shaklee :

 • Vitamin C ini membantu pembentukan kolagen iaitu sejenis protein. Ia dapat menggalakkan pertumbuhan dan pembaikan tisu, fungsi kelenjar adrenal, dan juga mendapatkan gusi yang sihat dan gigi. Tak hairanlah si pengamal akan mendapati kulitnya lebih licin, tegang dan cantik.

 • Vitamin C dapat melindungi sel tubuh daripada kesan-kesan pencemaran seperti asap-asap kenderaan dan asap-asap kilang. Ia juga dapat melindungi sel-sel otak dan saraf tunjang, yang sering dirosakkan oleh radikal bebas.

• Vitamin C dapat menjaga salur darah agar tidak mudah pecah, mencegah pengerasan salur darah, membantu proses metabolisma kolestrol iaitu pembentukan asid hempedu dalam proses pemecahan lemak. Ia juga dapat membantu untuk mengurangkan tahap kolesterol, tekanan darah tinggi, dan mencegah aterosklerosis. Sebab itu mereka yang menghidap darah tinggi amat di galakkan bagi mengelakkan stroke dan jantung tersumbat.

 • Vitamin C dapat melindungi daripada pembekuan darah, lebam, menggalakkan penyembuhan luka, dan pengeluaran hormon antistress serta interferon (Hormon fungsi imun). Mengikut Dr. Bruce Miller, “ The more you stress the more you need vitamin C”. Stress boleh memusnahkan vitamin C dan kekurangan vitamin C menyebabkan sistem keimunan badan kita menjadi lemah dan mudah diserang penyakit seperti selesema.

 • Vitamin C boleh berfungsi sebagai Detoksifikasi berupaya mencantumkan bahan logam berat seperti plumbum, raksa, arsenik dan lain-lain toksik menjadikan ianya tidak bahaya pada buah pinggang dan dapat dinyahkan daripada badan dengan lebih mudah. Maka, bagi mereka yang merokok patut menjadikan vitamin C sebagai kawan baik kerana ia dapat membersihkan darah dan mengelakkan buah pinggang anda daripada mengalami kerrosakan yang teruk.

• Vitamin C penting untuk penyuburan sel darah putih dan juga bertindak sebagai antihistamin semulajadi yang amat berguna untuk mengurangkan hidung bengkak semasa selesema, dan mengurangkan gejala-gejala lain alergi.

 • Vitamin C memainkan peranan penting dalam pengeluaran kolagen, yang membantu mencegah penuaan pra-matang. Awet muda selalu… ☺

• Vitamin C dapat membunuh bakteria patogenik, yang bertindak sebagai antibiotik yang tidak berbahaya. • Vitamin C membantu tubuh menyerap zat besi yang lebih berguna dalam rawatan anemia. Ia memainkan peranan penting dalam penghasilan hemoglobin dan sel darah merah.

• Vitamin C dapat merawat jangkitan saluran kencing.

• Vitamin C diperlukan untuk metabolisme asid folik dan vitamin lain.

Setiap perkara yang kita buat, dari segi pemakanan, aktiviti harian mesti perbetulkan niat kita.. Mohon pada Allah SWT agar setiap supplement yang kita ambil dapat membantu untuk memberi kebaikan kepada kita.  

NAK HARGA PROMO PM saya. Khidmat nasihat secara PERCUMA dan berterusan akan di beri kepada pelanggan saya. (^__^) 

KULIT CANTIK SENYUMAN MENAWAN

Ok nak dapatkan Produk Vita C ni, klik ikon "Oder Now"

https://www.shaklee2u.com.my/widget/widget_agreement.php?session_id=&enc_widget_id=33cbad177e0a2ab6b93c92124826f407


 sumber:Shaklee Malaysia
 * Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat,menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit. 

Shaklee Independent Distributor anda : Awatif SID 1114858 
MSG/WeChat : 019-5139011 
COD area : Kepala Batas, Pokok Sena, Tasek Glugor, Sg.dua (Pulau Pinang) 
POS : seluruh Malaysia

0 comments: