Sunday, January 24, 2010

** Spy Next Door >> BEST **

Assalamualaikum semua...

salam berhujung minggu..ape aktiviti korang semua hari ini?? aku tak wat apa-apa sekadar lepak-lepak dirumah sambil menyiapkan kerja yang ada..huhu..

SPY NEXT DOOR...Haiiyaakkkk...

ok entry hari ni aku nak citer la sikit pasal movie yang dah aku tengok di pawagam yang berhamipran dengan umah aku... huhu.. untung kalau keje jadi baby sitter ni.. dapat gak nompang sekaki join negok wayang.. ok tempias dari keterujaan Afif and Naqib nak negok movie baru Jackie Chan - Spy Next Door.. sebabnya citer die melibatkan budak-budak yang same age dengan depa... tambahanla pulak boyfriend kecik aku ni suka la sangat aksi-aksi yang melibatkan fight-fight ni...and 1 more thing it's ENGLISH..muhahaha...sure depa tak yah subtitle kan kan kan...

Abang Afif and Naqib

Movie ni pada awalnya agak slow untuk adengan aksi-aksi ni..so si Naqib tetiba je aku negok muka die cam dah boring kan... tu pon sebab pagi tu die bagun awal ko... time orang azan subuh..bukan mainnya bangun awal..time nak gi sekolah bukan main susah aku nak kena kejutkan...

Jackie Chan(Bob Ho) tinggal berjiran dengan Farren(big sister), Ian (2nd) and Nora (4 Years Old)..and their mum Gillian.. awal movie ni dah tunjuk yang memang Bob memang sedang bercintan cintun dengan Gillian tetapi di tentang hebat oleh anak-anak die terutama si Farren.. sebabnya Farren ni anak tiri Gillian and die masih mengharap ayah die akan pulang suatu hari nanti and kalau si Bob and Gillian dah berkahwin apa akan terjadi kepada ayah die... jeng jeng jengg.....

Dalam movie ni Bob bekerja sebagai CIA dan akan bersara daripada pekerjaan CIA tu coz dia nak kawin dengan Gillian and nak hidup as a normal person.. Then dalam masa tu la pulak ayah Gillian sakit and Bob terpaksa ambil alih baby sit ketiga-tiga anak Gillian ni.. so dalam masa ni lah macam-macam aksi mula berlaku... Ian dengan tidak sengaja dowonload something dari PC Bob yang merupakan formula rahsia penjahat Rusia..

So time Bob kena take care of budak-budak ni la penjahat-penjahat rusia ni datang and serang Bob and secara tak langsung membuka mata anak Gillian yang awalnya tak suka kan Bob ni sebabnya Bob ni menyamar sebagai penjual pen..huhu..memang tak glamor...

so kalau korang nak tahu kesudahan movie ni gi lah ek beli tiket di panggung wayang yang berhampiran dengan korang...alah aku tau le tu...sure yang cakap download sudaahhh...wekkkss...

COTCET : sekali sekala kena gak cuci mata menonton wayang untuk hilangkan tansion yang ada.

0 comments: