Tuesday, February 17, 2009

** uBat yG seDap **

selama aku stdy kt U bleh kire la baper kali aku g klinik..bkn nk ckp aku ni susah dpt sakit demam or aper..tp mmg bleh di kire...n susah jgk le nk bjangkit ngan org yg demam ke flu or cough tp kalau dah kena fuuhhh..alamatt..mmg teruk....final sem ni dah 2nd time aku g klink,so aku just tinggal lg 1 je tuk jump Dr panel,xsilap aku limit 4 1 sem only 3 times...1st time aritu time bru buka sem..sminggu terbongkang ats katil..itu mmg tahap kritikal pnya fever aku dpt..plus lenguh2 bdan..flu lgi...ngan headache nye..berdiri je rase nk tombang..huhu..

2nd time....

seMalam aku kn food poisoning....cm ne storynye...

ini alkisahnye...aslnye dr ari ahad lgi...lpas subuh dlm kul 6.50 aku drive g jeti amik baba bru blik dr johor..b.cik abg aku pon ikut sm..then pas amik baba tu die ajk le singgah kedai mamak Subaidah pekena tosai kesukkannye lah..aku sory...xbaper...so aku pon oder la capati n milo ais bg.cik teh ais n roti canai baba ofcourse le tosai n kopi O....borak2 itu ini,aku skit perut..hehe..pastu blik umah ape lgi...terus menuju ke toilet lo..smpai ke ptg still sm..sakit perut x ilng2 gak..smpai dh xdak isi yg nk d buang kn..mmg siksa beb....


mlm tu jugak aku kn blik hostel..then ayah muna dtg amik aku...aku mmg blik umah ngan muna coz umah kami dekat je...blik hostel pon sm2...dh smpai hostel pon sm gak..g toilet g toilet g toilettt je keje aku time tu...n siap muntah2 lgi..mmg x tahan dah..aku dh pesan awl2 pd muna..kalau tiba2 perut aku mletop2 nk g toilet tngah2 mlm aku kejut kn die je..huhuhuuu...bkn le penakut..nk bertemann..ahakksss...


tp aku tertido smpai le subuh...tp xsmpat alarms aku bunyi perot aku dlu yg wat hal..kejutkn muna.."mun2 jom ar teman aku g toilet"..huhu...padahal dh kul 6.15 tu..tp aku x kire gak...die pon ngan mamai2 bgun le..sian pon ader..uper2 nye die tido kul 4lbh...pas abis ehem3 tu...aku n muna amik le air smnyang..tp aku x bleh..perut meletop2 tekak meloya2..rase nk termuntah lgi...ape lgi...bluewk2....tp aper pon x kluar...mmg siksa time ni..skit giler2 perut aku....xtahn dah..rase nk lnding2 je blik..xsmpat amik air smyng...pelik n tansion aku..kalau baring je rase nk g toilet..tp dah gi..aiyokk...


xtahan sngt2 dah...aku call b.cik cam dh nk nagis ar...siksa perot aku n bontot aku...huhu...suh die bwk aku g klinik panel..die ckp mn de klinik panel buka kul 7..nk tunggu kul 9...tobaattt....nk g klinik dlm U ni..lmbat le plak kak ipar aku ckp...mmgggggg...lambat...huhu...then kul 8 lbh tu pas antar najwa g umah pngasuh die,b.cik n kak ipar aku n aku angkut gak si muna ni g klinik panel 24jam..nasib le ader...abg aku ckp..silap2 depa tahan suh g hospital...waaa...xmo...aku x pnh masuk spital lg...xmo2...then....dlm kul 8 lbh lbh aku jmp Dr...Dr nye nasib pompuan tp cina..ok la..kalau Dr laki segan gakk...mau x..die suh aku baring then tekan2 prot aku..adoi..skait2..help me...




ader la berape nasihat die duh aku wat..tp yg pnting....minum air bnyak2..ingt tu ek kwn2..minum air bnyk2...skrg plak musim panas...fiuhh...mmg pns...susah betoi nk ujan..td kjp je ujan nye...tp Alhamdulillahhh....ader la 2 3 ubat ak kn telan...ubat cirit birit , ubat skit perut n serbuk air garam..huhu..muna ckp ubat air gram tu mmg x sedap...hohoo..nak rase nak rase....tp si muna ni mmg penakot mkn ubat..boleh die nk makan 1satu ubat tu..die pegangggg je...de la dlm 20min die peganng...pusing2 x mkn2 lgi ubat die...ish3....so sbb tu aku nk try rase air garam tu betoi ke x sdap...


smpai blik dlm kul 9.15...Dr suh mkn ubat cirit birit dlu 2 biji xperlu mkn ape2...pastu tunggu pas 8 jm kalau x ok mkn sbjik sjer..tp kalau dh ok trus stop..OK..so 8 jam nye kul 5 ptg...tp yg cirt brit je,yg skit perut kn mkn gak...coz perot aku masih rase meletop2....dusshh2...then selang sjem mkn ubat skit perut bru kn makan something...air gram tu any time bleh mkn....


lps je mkn ubat crit brit aku n muna dummm......tido balik...aku kunci alarms kul 10.15 coz nk mkn ubat skit prut kn...jaga2 je..si muna ni syok2 tido lgi...pdhal die tu de claz kul 11...alamat nye...aku tny...x mo g claz..ngantok sngt katenye...mau x,tido kul 5 pas subuh x tido then teman aku g klink..sian munaaa....time kasih ek..teman aku g klink...nti2 aku plak teman hg g klinik..ahakkss....aku plak claz kul 12...rase cam meletop2 lg perut ni...aku plak lupe mintak MC u all.....tp nasib clazz x amik attends...ok...tup tap2 dh kul 5.15...n dh x rase nk g toilet..just g toilet nk mandi manda je...so automatiknye aku stop kn pngambilan ubat crit brit itu...




n now alhamdulillah dah ok....tp prot masih rase pdih2 nye....moral of the story kalau dh balik umah tu...mmg dpt mkn sedap2..makan 4sure xingt dunia kn..al mklumla skali skala blik umah mama msk fuhh...ketamnye...udang galah nyee...auu...mau x terangkat beb....hehe...mkn tu ingat2 la dunia ye...


ini lah ubat2nye..yg ubat putih kcik2 papan2 tu xsma tau tp serupa..ahakkkss...


yg paket tulis Oralite tu la air garam...flavour die oren..the purpose kite kn minum air ni ialah 2 restore our body fluids and electrolytes lost in diarrhoea and vomiting....rase nye????hemm...mmg de rase garam means masin2 ar..tp still gak de rase cam air 100plus or isotonic...aku bncuh 1 paket tu ngan air suam then...gluup2....abis gak 1 cwan..n aper comment muna...."ish...aku la mmg x leh minum dahh.."...

ps: thanks 2 bg cik coz sngup le bwk adik mu yg sowang ini ke klinik wlpon u nak g kerje pd itu..

0 comments: